پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

رقابت در عین رفاقت در مسابقات پیشکسوتان فوتبال مشهد

  • کد خبر: ۱۳۷۱۰۵
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
رقابت در عین رفاقت در مسابقات پیشکسوتان فوتبال مشهد
نخستین دوره مسابقات فوتبال پیشکسوتان مشهد با ضیافت پنالتی‌ها به پایان رسید.

مرتضی اخوان  | شهرآرانیوز؛ پیشکسوت پنجاه‌ودوساله گرمکنش را از تن درمی‌آورد و در میان صدای تشویق هواداران حاضر در محل برگزاری مسابقات، پشت توپ می‌رود. تمرکز می‌کند و نفسی عمیق می‌کشد. پس از یازده پنالتی نفس‌ها در سینه حبس است و همه می‌دانند با توجه به ازدست‌رفتن پنالتی یازدهم تیم آبی‌پوش زمین، ضربه بازیکن زردپوش اگر به تور بنشیند، می‌تواند پایان این ماراتن تماشایی باشد.

نخستین دوره رقابت‌های فوتبال پیشکسوتان مشهد با ضربه نهایی حسین یعقوبی، بازیکن کهنه‌کار تیم شادروان ماهپور به توپ، به پایان رسید؛ رقابت‌هایی که به میزبانی زمین چمن نصرت مشهد برگزار شد و دست آخر موسپیدان زردپوش میدان توانستند جام رده سنی خود را بالای سر ببرند. در این مسابقات بیش از آنکه جام و رقابت مهم باشد، کام و رفاقت مهم بود؛ کامی که از حلاوت دیدار دوستان شیرین شد و رقابتی که رنگ رفاقت در آن بیشتر بود.

روایتی از یک نمایش تمام‌عیار

تیم‌های آبی و زردپوش در زمین آخرین نبرد را برگزار می‌کنند؛ نبرد میان پیشکسوتان بیش از ۴۸ سال شهرداری مشهد و شادروان ماهپور در فینال. در این دیدار رفاقت‌ها و بگووبخند‌ها موج می‌زد، اما بازیکنان تا سر حد جان و با همه توان با یکدیگر می‌جنگیدند. حسین یعقوبی از تیم شادروان ماهپور و عادل بهلور از شهرداری چنان روی پای هم رفتند که صدای برخورد هم‌زمان پاهایشان به توپ دل همه را لرزاند. دیدار جذاب و پربرخورد دو تیم در وقت‌های قانونی که دو نیمه سی‌دقیقه‌ای بود، ۱ بر ۱ مساوی به پایان رسید تا آخرین بازی این جام به ضربات پنالتی برود. در ضربات پنالتی هم دو تیم هرچه زدند به گل بدل شد و پنالتی آخر شهرداری به پای دروازه‌بان شادروان ماهپور خورد و بعد از آن هم حسین یعقوبی کار را برای زردپوشان تمام کرد؛ یک برد دراماتیک در ماراتن پنالتی‌ها.

از قهرمانی اشکان تا درخشش صنعت

رقابت‌های رده سنی ۴۳ تا ۴۸ سال فوتبال پیشکسوتان مشهد با قهرمانی تیم اشکان یا همان شهیدان رضایی به پایان رسید. این در حالی است که تیم کلوپ انقلاب هم توانست عنوان سوم این بازی‌ها را از آن خود کند. نکته جالب آنکه در رده سنی بیش از ۴۸ سال هم تیم صنعت خراسان توانست روی سکو برود و به مقام سومی رسید. در این رده سنی شادروان ماهپور و شهرداری اول و دوم شدند. مسابقات هر رده سنی با حضور هشت تیم برگزار شد.

سیاست تکریم پیشکسوتان

رقابت‌های فینال فوتبال پیشکسوتان مشهد در حضور جمعی از پیشکسوتان خوش‌نام استان و مسئولان شهری برگزار شد. سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد، در حاشیه این مسابقات گفت: یکی از سیاست‌های شورای ششم، تکریم پیشکسوتان بود. از بدو تأسیس این کمیسیون نگاه شورا به حوزه پیشکسوتان نگاه ویژه‌ای بوده است. معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری هم در راستای همین سیاست‌گذاری جشنواره خوبی برگزار کرد. وی تصریح کرد: ما به‌دنبال برگزاری مسابقات در رده پایه و حوزه بانوان هم هستیم که ان‌شاءا... در ادامه برگزار خواهد شد.

حسین غیاثی، معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، نیز درباره برگزاری این مسابقات اظهار کرد: در این دوره از مدیریت‌شهری تکریم پیشکسوتان مدنظر ماست و بی‌تردید مسابقات دیگری را هم برای این عزیزان خواهیم داشت. خداراشکر از این جشنواره استقبال خوبی شد که هزار نفر از پیشکسوتان مستقیم درگیر این مسابقات شدند. این مسابقات در رشته‌هایی ازجمله فوتبال، جودو، فوتسال، والیبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری و کشتی برگزار شد. پس از این مسابقات بزرگ‌ترین جشنواره ورزشی بانوان را در یازده رشته خواهیم داشت. ان‌شاءا... بتوانیم دین خودمان را به پیشکسوتان ادا کنیم.

حال خوب پیشکسوتان در مستطیل سبز

پیشکسوتان فوتبال مشهد در حاشیه این مسابقات از حال‌وهوای خوبشان هم گفتند. عباس دهقانی که سال‌ها در پیراهن سبز پیام و مشکی‌وقرمز ابومسلم خوش درخشید، حالا در کنار مستطیل سبز و در جمع دوستان قدیمی به شهرآراورزشی گفت: دیدار رفیقان قدیمی به همه‌مان حال‌وهوای خوبی داده است. این پیشکسوتان سرمایه‌هایی هستند که حالا فقط سنشان بالا رفته، وگرنه شرایط اخلاقی و فنی‌شان فوق‌العاده است.
محمد چاهجویی، دیگر پیشکسوت فوتبال استان، اظهار کرد: همین‌که پس از سال‌ها دوری از میادین، دوباره می‌توانیم در این زمین بازی کنیم و دور هم جمع شویم، خیلی هیجان‌انگیز است. دیدن دوباره رفیقان شور و حال خاصی ایجاد کرده است، اما امیدوارم این اتفاق تداوم پیدا کند.

حسین یعقوبی هم اذعان کرد: برگزاری این بازی‌ها واقعا برای ما انگیزه‌بخش بود. اینکه دوباره رفقای قدیمی دور هم جمع شویم و بازی کنیم، اتفاق خوبی است. فقط امیدوارم یک برنامه‌ریزی هیئت‌فوتبال و تربیت‌بدنی شهرداری با کمک هم انجام بدهند تا این مسابقات در طول سال به‌صورت لیگ برگزار شود تا حداقل هر یکی‌دو هفته یک‌بار هم را ببینیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->